Wycieczka z projektu ,,Poznaj Polskę”

Końcem listopada uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie oraz do Kopalni Soli w Bochni. Wyjazd był dofinansowany z projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki ,,Poznaj Polskę” i pięćdziesięciu uczniów z klas 5-7 mogło skorzystać z takiej propozycji.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania eksponatów w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Oglądaliśmy różne ekspozycje samolotów w budynkach: w gmachu głównym, w hangarze ,,Skrzydła Wielkiej Wojny” i dużym hangarze głównym. Byliśmy również w magazynie historii, metamuzeum, silnikowni oraz archeologii lotnictwa. Ekspozycjom plenerowym nie udało nam się przyjrzeć ze względu na padający deszcz. Po śniadaniu udaliśmy się do Kopalni Soli w Bochni, najstarszej na ziemiach polskich kopalni soli kamiennej działającej nieprzerwanie od 1248 roku. Tam zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i kierując się za przewodnikami, zjechaliśmy windą górniczą do kopalni. Dzięki specyficznemu nastrojowi podziemi przenieśliśmy się w odległe stulecia. Podziemna Ekspozycja Multimedialna pozwoliła nam poznać historię kopalni rozpoczynającej się w czasach księcia Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi. Trzygodzinne zwiedzanie zakończyliśmy w kaplicy św. Kingi. Następnie udaliśmy się na obiad i wyjechaliśmy windą na powierzchnię. Po zakupie pamiątek, wsiedliśmy do autokaru. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy w nocy do Starej Wsi.

Wycieczka miała charakter interdyscyplinarny, ponieważ poszerzyła naszą wiedzę szkolną. Pozwoliła nie tylko dobrze się bawić, ale przede wszystkim poznać dziedzictwo historyczne i przyrodnicze naszego kraju.